معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران:کاهش نرخ تورم و بیکاری در مازندران


معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران، گفت: بر اساس آمار‌های رسمی اعلام شده، نرخ تورم و بیکاری استان کاهشی شده و از استان‌های پیشرو کشور در بهبود این شاخص‌ها شناخته شده است. ‎
حسن خیریانپور، نرخ تورم استان را ۴۳.۸ درصد اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به متوسط نرخ تورم کشور که ۴۵.۵ درصد است، حدود ۲ درصد کمتر نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: مازندران به لحاظ بهبود شاخص کاهش نرخ تورم رتبه پنجم کشور را دارد.
معاون استاندار با بیان اینکه مازندران در بهبود شاخص اقتصادی نرخ بیکاری نیز رتبه خوبی را کسب کرده است، گفت: اکنون نرخ بیکاری استان ۶.۴ درصد است که این آمار نسبت به متوسط بیکاری کشور که ۷.۹ درصد است کمتر و رتبه سوم بین استان‌های کشور را داریم.
خیریانپور، اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را به عنوان مهمترین رویکرد در دولت سیزدهم مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: فارغ‌التحصیلان بیکار از دغدغه‌های جدی مردم مازندران است.
وی تصریح کرد: همسو با این دغدغه از ۴۸ هزار و ۹۰ اشتغال مورد تعهد استان مازندران در سال جاری تا کنون اشتغال ۳۸ هزار و ۹۸۰ نفر معادل ۷۹.۶ درصد محقق شد.
معاون استاندار با توضیح این نکته که چهار هزار و ۸۳۳ نفر از اشتغال ایجاد شده مربوط به فارغ‌التحصیلان از مدرک دانشگاهی فوق دیپلم تا دکتراست، ادامه داد: معادل ۱۲.۳ درصد از ایجاد اشتغال استان در سال‌جاری مربوط به فارغ‌التحصیلان بیکار بوده است.
به گزارش پایگاه خبری صبح امل نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، خیریانپور به بهبود شاخص نرخ مشارکت اقتصادی مازندران در سال جاری اشاره کرد و گفت: طبق آمار رسمی اعلام شده این نرخ ۴۶ درصد است که نسبت به متوسط کشوری که ۴۱.۶ درصد است، بالاتر و رتبه سوم کشور را داریم.

1402/8/25

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :