مدیرکل آموزش وپرورش مازندران: آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان مازندران در آمل


مدیرکل آموزش وپرورش مازندران از آغاز اجرای طرح سنجش ۴۲ هزار نوآموز پیش از ورود به دبستان از امروز در شهر‌های استان خبر داد.
حسین کمالی درحاشیه افتتاح این طرح در آمل گفت: طرح سنجش نوآموزان پیش دبستانی با هدف سنجش میزان سلامتی و ارزیابی هوش، بینایی، شنوایی، معاینات غربالگری و پزشکی و آمادگی تحصیلی و همچنین شناسایی و هدایت دانش‌آموزان خاص و با نیاز‌های ویژه اجرا می‌شود.
وی افزود: ۲۸ پایگاه ثابت و مرکز در سطح استان ودرهر شهرستان حداقل یک پایگاه سنجش برای ارزیابی نوآموزان اول دبستان و همچنین پیش دبستانی‌ها با همکاری ۱۴۳ مربی آموزش و پرورش و مراکز بهداشت شهرستان‌های استان درحال اجراست.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه طرح سنجش نوآموزان پیش از ورود به مدرسه تا پایان آذر ادامه خواهد داشت، از والدین نوآموزان خواست؛ توجه به اینکه نوبت گیری طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ آغاز شده ، والدین با مراجعه به سامانه my.medu.ir برای نوبت گیری سنجش سلامت فرزندان و نوآموزان خود اقدام کنند.
کمالی، با بیان اینکه خانواده‌هایی که فرزندشان پنج سال تمام است، می‌توانند برای سنجش سلامت فرزندان خود اقدام کنند، خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که دارای فرزند پیش دبستانی هستند می‌توانند به پایگاه‌های سنجش سلامت واقع در مرکز اختلالات یادگیری در شهر‌های مختلف مراجعه کنند که در این صورت دیگر برای ورود به مقطع اول ابتدایی در زمان ثبت نام مدارس نیازی به سنجش ندارند.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مازندران، وی افزود: پیش بینی می‌شود پس از پایان طرح سنجش حضوری، تا پایان اسفند امسال، نوآموزان پیش از ورود به دبستان در سطح استان سنجش و وضعیت آنها برای ورود به مدرسه مشخص شود.

1402/8/23

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :