در تهیه و توزیع کالاهای اساسی مردم دقت بیشتری توسط اعضاء کارگروه تنظیم بازار صورت پذیرد

جلسه تنظیم بازار شهرستان آمل به ریاست عصمتی معاون فرماندار و با حضور اعضای آن در محل فرمانداری برگزار شد

معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه آمل گفت: هدف مشترک اعضای این ستاد بایستی اقدام در راستای منافع عمومی باشد.
حجت الله عصمتی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان آمل که با حضور اعضای ستاد و با محوریت بررسی وضعیت بازار و برنامه ریزی تامین و توزیع اقلام اساسی، اتخاذ تدابیر لازم در راستای کنترل بازار، در محل سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد؛ اظهار داشت: تأمین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، قیمت گذاری کالاها و نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی از مهمترین وظایف ستاد تنظیم بازار است که این اقدامات در راستای بهبود کسب و کار و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و کسب رضایت آنان انجام می گیرد.
این مقام مسئول، تصریح کرد: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و پیشگیری از افزایش غیر متعارف قیمت ها، کم فروشی و دیگر تخلفات، لازم است نظارت و بازرسی های مستمر، منظم، سرزده وقاطع بر بازار انجام و گزارش اقدامات منعکس شود.
به گزارش صبح آمل نیوز، وی عنوان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نوسانات قیمت بازار باید در تهیه و توزیع کالاهای اساسی مردم دقت بیشتری توسط اعضاء کارگروه تنظیم بازار صورت پذیرد.
معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه آمل با تأکید بر استمرار نظارت و بازرسی های دقیق بر بازار و رصد قیمت ها به صورت مستمر گفت: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت ها کم فروشی و دیگر تخلفات توسط برخی افراد فرصت طلب انجام گشت های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار علاوه بر افزایش اعتماد عمومی موجب جلوگیری از قانون گریزی و تخلف عده ای سودجو خواهد شد.
عصمتی در ادامه گفت: ادارات متولی در حوزه بازار و اقتصاد باید نظارت و برخورد جدی داشته باشند تا بتوانند گرانی شهرستان را کنترل کنند.
وی تاکید کرد: در تنظیم بازار باید کلیه دستگاه ها و ادارات با گشت مشترک مکمل هم بوده و با همین امکانات موجود با کمک همدیگر بیشترین بهره مندی را در نظارت بازار شهرستان داشته باشیم.
معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه شهرستان آمل با تأکید بر تشدید نظارت ها در بازار، خاطرنشان کرد: رصد ۱۰۰ قلم کالا بر اساس دستورات کشوری و گروه های کالایی تورم مورد توجه قرار گیرد.
عصمتی با بیان اینکه قیمت نامتعارف افزایش قیمت را در پی خواهد داشت، گفت: به ویژه در حوزه خوراکی ها بحث تورم بسیار تاثیر گذار است .
وی قیمت متعادل را مطالبه مردم دانست و افزود: ما مدیران دستگاه های اجرایی موظف به پیگیری های بیشتر هستیم.
عصمتی بر لزوم همکاری و تعامل دستگاهها و اعضای ستاد تنظیم بازار شهرستان برای تشدید نظارت ها و بازدید میدانی از بازار و نظارت بر ۱۰۰ قلم کالاهای اساسی در شهرستان و ارسال قیمت های آن در هر هفته به فرمانداری شهرستان و مقایسه قیمت کالاها با هفته گذشته و علت نوسانات به فرمانداری تاکید کرد.
وی در پایان بر برنامه ریزی و پیگیری جهاد کشاورزی شهرستان بر مدیریت بر فروش برنج محلی و همچنین توزیع به موقع و نظارت بر قیمت مرغ در شهرستان تاکید کرد.

1402/8/18

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :