نقش سردبیر صبح آمل در ایجاد امیدواری و ترسیم موفقیت های خانم محمدزاده بی‌بدیل است

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمل گفت: خبرنگاری فعالیتی والا و اثربخش برای جامعه است و خبرنگاران با درایت و ظرافتی که در تهیه خبر بکار می‌برند، ذهن مخاطبان و افکار عمومی را می‌توانند تحت تاثیر قرار بدهند.
شکارا فرقدان مهارت ارتباطی در حوزه خبرنگاری را با اهمیت برشمرد و تصریح کرد: این مهارت نیاز به آموزش و دقت دارد و رسیدن به قله‌های ترقی و تعالی در حوزه خبرنگاری نیز با افزایش توانمندی‌های خبرنگاران از طریق آموزش و توسعه دانش میسر می‌شود که در این خصوص نقش سردبیر صبح آمل در ایجاد امیدواری و ترسیم موفقیت های خانم محمدزاده بی‌بدیل است.
به گزارش صبح آمل نیوز، وی با اشاره به به‌کارگیری معلولین گفت: اشتغال برای یک فرد معلول بیشتر از یک فرد سالم ضروری است؛ زیرا بیکاری موجب انزوا و سرخوردگی بیشتر معلول می‌شود و امید به زندگی را در او نابود می‌کند. از همین رو توانمندسازی معلولان یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که در رابطه با این افراد حائز اهمیت است و این مهم نه به عنوان شعار بلکه در عمل در نشریه صبح آمل در بیش از یک دهه به وضوح عملی شده است .
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمل با تاکید بر حمایت معلولان گفت: جامعه معلولان با وجود معلوليت ها همواره ثابت كرده اند كه مي توانند و با تعبير معناي خواستن به توانستن موفقيت هاي متعددي را كسب كنند به شرط آنكه بستر لازم فراهم و مورد حمايت قرار بگيرند.
فرقدان در پی کسب افتخار آفرینی خبرنگار صبح آمل با حضور در دفتر این پایگاه خبری ضمن اظهار داشت: خانم محمدزاده از جمله بانوان معلول موفق آملی در زمينه فرهنگی است، هر چند مسير زندگي اش، آنطوري كه مي خواست طي نشد و يك حادثه تلخ و فراموش نشدني نگاهي متفاوت را در برابر ديدگانش گذاشت.
وی با بیان اینکه محدودیت معلولین به مفهوم ناتوانی نیست بلکه فرصتی برای خلاقیت و ارائه طرح‌های ابتکاری است، تصریح کرد: ایجاد فرصت برابر برای حضور معلولان در جامعه ضروری است و همه مسئولین باید در این زمینه تلاش کنند.
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمل با انتقاد بر اینکه کشور در حوزه استعدادیابی ضعیف عمل کرده است، افزود: متاسفانه به طور مناسب خلاقیت معلولان دیده نشده و در واقع معلولیت محدودیت نیست پس باید از ظرفیت‌ها و استعدادهای سرشار این قشر از جامعه نیز در بخش‌های مختلف استفاده کرد.
فرقدان با بیان اینکه معلولیت جسمی نباید فرد را از فعالیت‌های اجتماعی‌ محروم کند خواستار حضور و مشارکت بیشتر معلولین در جامعه شد.
وی با بیان اینکه معلولیت جسمی نباید فرد را از فعالیت‌های اجتماعی‌ محروم کند خواستار حضور و مشارکت بیشتر معلولین در جامعه شد.
مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمل با اشاره به اینکه نگاه جامعه به معلولان نیازمند تغییر است، گفت: تغییر نگرش جامعه تنها با اراده و همت و خود باوری خود معلولان امکان‌پذیر است.
فرقدان برگزاری جشنواره ها در ایجاد نشاط و افزایش عزت نفس معلولین بسیار حائز اهمیت برشمرد.
خبرنگار صبح آمل نیز در ادامه در ارتباط با موانع حضور موثر معلولان گفت: همواره و با وجود محدوديت هايي كه برايم بوجود آمد، موفقيت هاي مختلفي را در حوزه رسانه و فرهنگی كسب كرده ام و به اين باور رسيده ام كه معلوليت، محدوديت نيست.
ربابه محمدزاده خاطرنشان کرد: نيازهاي اوليه يك فرد حضور در جامعه است و در اين ميان بحث مناسب سازي براي معلولان و اقشار كم توان يك ضرورت انكار ناپذير بشمار مي رود.
وی در پایان تاکید کرد: مناسب سازي هزنيه نيست، بلكه به نوعي سرمايه گذاري است و در مقايسه با گذشته مي توان گفت كه اين موضوع متفاوت تر شده است.

1402/8/1

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :