میزان خودکشی امسال در مازندران ۱۸ درصد کمتر شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران کاهش آسیب‌های اجتماعی را راهبرد و سیاست جدی و پایدار دولت برشمرد و از کاهش ۱۸ درصدی خودکشی طی سال جاری در استان خبر داد.
روح الله سلگی در جلسه کارگروه تحول فرهنگی و اجتماعی مازندران افزود: راهکار اثرگذار در مقابله با آسیب‌های اجتماعی اقدامات تحولی در حوزه فرهنگ است.
وی با تاکید بر لزوم مشارکت فعال مردم و گروه‌های جهادی در روند کاهش آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: اجتماعی سازی رویکردهای عملیاتی دولت در کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستورکار قرار گرفت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به مشکلات ناشی از انواع آسیب‌های اجتماعی بویژه خودکشی، طلاق و اعتیاد یادآور شد: فرهنگ سازی با ابزارهای نوین هنری و ارتباطی و نیز تقویت امید در جامعه نقش محوری در کاهش مشکلات فرهنگی دارد.
سلگی از کاهش ۱۸ درصدی آمار خودکشی در این استان طی نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: هم افزایی و تعامل دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در این حوزه اثربخش است.
وی با تقدیر از اقدامات و خدمات تحولی بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش مازندران در حوزه آسیب‌های اجتماعی بر لزوم بررسی دقیق و علمی علت گسترش و راهکارهای مقابله با انواع پدیده‌های مذموم اجتماعی تاکید کرد.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از مهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نقش آفرینی دانشگاه‌ها در این حوزه پرچالش را ضروری دانست و افزود: بزودی پژوهشکده مطالعات اجتماعی در دانشگاه مازندران راه اندازی خواهد شد.

1402/7/23

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :