اختصاص اعتبار 10 میلیاردی برای پروژه های عمرانی اوقاف آمل

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اعلام اینکه 7 وقف جدید در این شهرستان انجام شد، گفت: برای پروژه‌های عمرانی و خدماتی آمل بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی در همایش یاوران وقف و آئین تجلیل از دست‌اندرکاران حوزه وقف و بقاع در مرکز فرهنگی مذهبی بصیرت آستان امامزاده ابراهیم (ع) اظهار کرد: موقوفات و بقاع متبرکه منشأ خیر و برکت هستند و مردم ولایت‌مدار همیشه به امامزادگان متوسل می‌شوند.
وی با اعلام اینکه امامزادگان خیر و برکت به همراه دارند، افزود: بسیاری از افراد متمول و ثروتمند توفیق ندارند در راستای امور خیر، توجه به امامزادگان و موقوفات گام بردارند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به اینکه امامزادگان افراد خیر و نیک‌اندیش برای انجام کارهای خیر را خودشان انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: تعداد ۷ وقف جدید طی یک سال گذشته در این شهرستان انجام شد که در زمینه‌های ساخت مسجد، حسینیه و امور مذهبی بوده است.
بهرامی با اعلام اینکه نیاز امروز جامعه اسلامی انجام موقوفات با نیات جدید احساس می‌شود، بیان کرد: در زمینه نیات فرهنگی، قرآنی، بحث‌های دارو و درمان، دستاوردهای هسته‌ای و جهیزیه نیازمندان جامعه هدف و پزشکی احساس نیاز می‌شود تا خیران به این سمت سوق داده شوند.
وی با اشاره به اینکه تعداد ۹۹ امامزاده در شهرستان آمل وجود دارند، یادآور شد: از محل درآمد موقوفات و بقاع متبرکه آمل در سال گذشته تاکنون چهار پروژه بزرگ اجرا شده است که دو پروژه عمرانی به اتمام رسید که شامل مکان خدماتی و سرویس بهداشتی آستان امامزاده ابراهیم و دو واحد خدماتی اداری میدان بار از موقوفه خیریه اسلامی بود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل خاطرنشان کرد: دو پروژه دیگر عمرانی شامل ساختمان تجاری مسکونی ملا مهدی کفان و امامزاده محمد نو گردن در دست اقدام است و مراحل ساخت را طی می‌کند.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از فارس، بهرامی گفت: در مجموع اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها اختصاص‌داده‌شده که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

1402/7/20

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :