۷۴۴ هزار تن کالای غیرنفتی از مازندران صادر شد

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران گفت: امسال ۷۴۴ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شد.
امیر جمشیدی با اشاره به میزان صادرات قطعی در سال جاری اظهار داشت: در مدت یاد شده بیش از ۷۴۴ هزار تن انواع کالاهای غیر نفتی به ارزش ۱۵۰ میلیون و ۱۱۵ دلار صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۵ و از لحاظ ارزشی ۵ درصد درصد افزایش داشته است.
به گفته وی میزان واردات گمرکات مازندران در نیمسال اول سال جاری به دو میلیون و ۱۷۶ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون دلار رسید که از افزایش ۱۰۱ درصدی در وزن و ۸۳ درصدی در ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.
سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۳ قلم عمده کالاهای صادراتی شامل فرآورده‌های لبنی با ۶۲ میلیون دلار، سیمان با ۲۰ میلیون دلار مواد پلاستیکی با ۱۷ میلیون دلار بوده است، افزود: متوسط ارزش هر تن کالای صادراتی در این مدت ۲۰۲ دلار بوده که نسبت به میانگین ارزش کالای صادراتی در مدت مشابه قبل (۲۵۹) دلار، ۲۲/۰۶ درصد کاهش داشته است.
جمشیدی ادامه داد: سه قلم عمده کالاهای وارداتی در این مدت به چربی‌ها و روغن‌های حیوانی و دامی با ۴۲۹ میلیون دلار، ذرت دامی با ۴۱۳ میلیون دلار و جو دامی با ۲۱۵ میلیون دلار اختصاص داشت.
وی افزود: متوسط ارزش گمرکی هر تن کالای وارداتی ۵۵۷ دلار بوده که نسبت به رقم ۶۱۰ دلار در ۶ ماهه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته است.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از مهر، سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران همچنین مقاصد عمده کالاهای صادراتی گمرکات مازندران در این مدت را به ترتیب عراق با ۷۷ میلیون دلار، روسیه با ۲۸ میلیون دلار، ترکمنستان با ۷ میلیون دلار، قزاقستان با ۷ میلیون دلار و پاکستان با ۶ میلیون دلار اعلام کرد.

1402/7/10

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :