۲ هکتار زمین برای جوانی جمعیت در مازندران اهدا می شود

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: دو هکتار زمین در قالب مرحله دوم قانون جوانی جمعیت به ۱۷۰ خانوار استان ارائه می شود.
علی دیوسالار در دومین همایش جوانی جمعیت و واگذاری زمین به افراد دارای چند فرزند با گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: نرخ رشد جمعیت کشور در دهه‌های اخیر رو به کاهش است و اخیر به ۱.۲ درصد رسیده است.
وی با عنوان اینکه در آینده نزدیک با جمعیت سالمند روبرو می‌شویم، گفت: این در حالی که به جمعیت جوان و فعال نیاز داریم و متأسفانه نرم سنی جمعیت در استان در حال باریک شدن است.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ادامه داد: مازندران از استان‌های است که نرخ رشد جمعیت و نرخ موالید در آن کاهش یافته است و میزان موالید از ۹۴ تا ۱۴۰۰ کاهش چشمگیری یافته است.
دیوسالار قانون حمایت از جوانی جمعیت را از مشوق‌های تأثیرگذار برای جوانی جمعیت دانست و گفت: وزارت راه مکلف است برای افراد دارای سه فرزند و بیشتر یک قطعه زمین تخصیص دهد.
وی تصریح کرد: علی رغم اینکه در تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن دارای مشکل هستیم ولی این همت را داریم برای خانوارهای حائز طرح جوانی جمعیت زمین تهیه کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خاطرنشان کرد: در دوره اول به ۹۰ خانوار حدود ۱.۵ هکتار زمین داده شد و در دوره دوم نیز به ۱۷۰ خانوار حدود دو هکتار زمین در شهرستان‌های مختلف ارائه می‌شود.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از مهر، دیوسالار گفت: بیش از دو هزار نفر برای دریافت زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در استان ثبت نام کردند که ۵۶۴ نفر تأیید شدند.

1402/7/9

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :