غربالگری بیش از ۲۶ هزار نوزاد در ۳۱ مرکز بهزیستی مازندران

مدیرکل بهزیستی مازندران بر لزوم اجرای کامل طرح غربالگری شنوایی در استان تاکید کرد و گفت: طی یک سال گذشته، بیش از ۲۶ هزار نوزاد و شیرخوار در ۳۱ مرکز، غربالگری شنوایی شدند که همسو با اجرای این طرح، ۶۶ نوزاد دارای اختلال شنوایی شناسایی شدند که از این تعداد ۲۵ نوزاد سمعک دریافت کردند و ۴۱ نوزاد نیز برای اقدامات طبی و جراحی به مراکز درمانی معرفی شدند.
فریبا بریمانی، با اشاره به شعار امسال هفته ناشنوایان دوم تا هشتم مهرماه، با عنوان “نقش آفرینی ناشنوایان با پذیرش اجتماعی ” اظهار کرد: در حال حاضر ۸ هزار و ۳۳۹ ناشنوا و کم‌شنوا زیر پوشش بهزیستی مازندران هستند.
وی افزود: به لحاظ شدت معلولیت، یک هزار و۸۴ نفر دارای اختلالات خفیف ،۲هزار و ۶۳۹ نفر متوسط، ۲هزار و ۹۴۸ نفر دارای معلولیت شدید و یک هزار و ۶۶۸ نفر نیز دارای ناشنوائی خیلی شدید هستند.
مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه از بدو تولد تا ۶ ماهگی بهترین زمان برای تشخیص ناشنوایی یا کم شنوایی در نوزادان است، گفت: طبق مطالعات متعدد در صورتی که کودک دارای افت شنوایی پیش از ۳ ماهگی تشخیص داده شود و قبل از سن ۶ ماهگی از وسیله تقویت کننده صوتی و برنامه‌های توانبخشی مناسب بهره‌مند گردد، می‌تواند به مهارت‌های گفتاری و زبان قابل مقایسه با کودکان طبیعی دست پیدا کند.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، بریمانی با اشاره به پرداخت هزینه کاشت حلزون برای کودکان دچار اختلال شنوایی به خانواده‌های نیازمند زیر پوشش بهزیستی مازندران، گفت: هیچ یک از کودکان مازندرانی دارای اختلالات ناشنوایی و کم‌شنوایی خانواده‌های نیازمند، پشت نوبت برای کاشت حلزون قرار نمی‌گیرند و اداره کل بهزیستی استان کمک هزینه درمان این افراد را پرداخت خواهد کرد.

1402/7/8

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :