پوسترششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی در آمل رونمایی شد


پوسترششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی، در آیینی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در محل دبیرخانه این اشکواره در شهرستان آمل رونمایی شد.
رئیس اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی گفت: تاکنون حدود ۶ هزار اثر از هنرمندان و فعالان بخش فرهنگی از سراسر کشور به دبیرخانه ششمین دوره این اشکواره در شهرستان آمل ارسال شده است.
حسین جوادی افزود: آثار دریافتی از حدود ۳هزار هنرمند در ۶ بخش “رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، کودک و نوجوان و داستان کوتاه” بوده که در دو ماه گذشته به دبیرخانه این اشکواره ملی ارسال شد.
وی، بیشترین تعداد آثار دریافتی را مربوط به بخش عکس، شعر و داستان بیان کرد و گفت: یکی از نکات برجسته این دوره ارسال بیش از ۶۰۰ تا ۷۰۰ اثر محتوایی بخش کودک و نوجوان در بخش های مختلف بوده که از این تعداد بیش از ۲۰۰ اثر به دور دوم راه پیدا کرده است.
رئیس اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی، با موضوع برگزاری ” امام حسین(ع) و مدافعان حرم ” اعلام و اضافه کرد: این دو موضوع مهم و محوری در پنج دوره گذشته این اشکواره تا به دوره ششم ثابت مانده است.
جوادی، برگزاری ششمین دوره اشکواره ملی فرهنگی هنری اشکواره حسینی روزهای ۱۶ تا ۲۷ شهریور اعلام کرد و گفت: با توجه به استقبال خوب هنرمندان برای شرکت در این اشکواره، زمان ارسال اثار به دبیرخانه تا دهم شهریورماه تمدید شد.

وی افزود: اثرمنتخب از سوی هیات داوران از ۱۶ شهریور با نمایش آثار تئاترخیانی و به مرور بخش های دیگراین اشکواره در مجتمع های فرهنگی و هنری، نگارخانه ها و اماکن زیارتی شهرستان آمل برای شهروندان و علاقمندان این بخش ها اکران خواهد شد.
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از ایسنا، رئیس اجرایی ششمین اشکواره ملی فرهنگی هنری حسینی همچنین با اشاره به اینکه با هماهنگی و پیگیری هایی که با سازمان فرهنگ و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رایزن های فرهنگی برخی کشورها برای حضور علاقمندان شرکت کننده از کشورهای مختلف شده است، تصریح کرد: درسال گذشته آثاری از هنرمندان ۵ کشور سوریه، امارات، فرانسه و آفریقای جنوبی و ترکیه دریافت شده و پیش بینی می شود، امسال نیز از همین کشورها تا قبل از پایان مهلت ارسال آثار دریافت شود.

1402/6/2

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :