از واحدها و کارگران نمونه باید الگوسازی کنیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اهمیت نقش کارگران در توسعه اقتصاد کشور گفت: چرخ‌ اقتصاد جامعه با دستان توانمند کارگران می‌چرخد.
به گزارش صبح آمل نیوز، علی باقری در همایش تجلیل از کارگران نمونه واحد‌های تولیدی وخدماتی شهرستان آمل که با حضور فرماندار ویژه آمل، مسئولین ادارات، کارفرمایان و کارگران همراه با تجلیل از ۱۰۰ نفر از کارگران نمونه واحد‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی در مجتمع هلدینگ اکسین آمل برگزار شد، با بیان اینکه کارگران ستون فقرات تولید هستند؛ اظهار داشت: تقویت مؤلفه‌هایی که در ارتقای فرهنگ کار و تلاش مؤثر هستند شامل ارتقای منزلت کارگر و علاوه بر آن مؤلفه‌های فرهنگی کار مانند وجدان کار، مهارت‌افزایی، مشارکت و تعاون، مدنظر است.
وی کار و تلاش را موجب عزت، شرافت و کرامت انسان برشمرد و عنوان کرد: نفس کار کردن بسیار با ارزش و مقدس است به ویژه در شرایط کنونی که دشمنان از طریق مسائل اقتصادی درصدد ضربه به کشور ما هستند، لذا هر محصولی که با تلاش کارگران و تولیدکنندگان ساخته می‌شود، در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری توسط ایشان می‌باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تاکید کرد: باید به نحوه مشارکت مردم در اقتصاد توجه جدی داشته باشیم و مردمی‌سازی اقتصاد را تا اجرای کارآمد آن دنبال ‌کنیم.
باقری یکی از راهکار‌های تحقق منویات رهبری را مردمی سازی اقتصاد دانست و گفت: توجه بیشتر به رفع مشکلات فراروی واحد‌های تولیدی و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران بخش خصوصی لازم است و دستیابی به این مهم لزوم اهتمام بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق کامل سهمیه ایجاد اشتغال در سالجاری را می طلبد.
وی خاطرنشان کرد: بازوان توانمند کارگران است که چرخ اقتصاد را می چرخاند و معتقدیم کارگران رکن اصلی افزایش تولید خط مقدم اقتصادی هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، سهمیه در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در سال 1402 این استان را 49 هزار و 900 نفر اعلام کرد و گفت: طبق برنامه برای تحقق ایجاد اشتغال در هر یک از شهرستان ها بر اساس ظرفیت ها و توانمندی ها خواهد بود.
باقری گفت: سهمیه ابلاغی ایجاد اشتغال در مازندران در سال گذشته ۵۳ هزار و ۷۰۰ نفر بوده است و اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته در سامانه رصد استان، ثبت ۶۱ هزار و ۳۰۰ بوده که تحقق حدود ۱۲۰ درصدی درمازندران داشته است.
وی لازمه اجرایی شدن تعهدات اشتغالزایی درکشور را ۴ برنامه اعلام شده از سوی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و افزود: آموزش ومهارت آموزی به همه آموزش گیرنده‌ها، طراحی مدل اقتصادی، تصویب سند توسعه تعاون و احیای واحد‌های راکد تعاونی‌ها را از برنامه‌های چهارگانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به استان‌ها بوده که باید در دستور کار و ایجاد اشتغال دوباره قرار گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، اظهار داشت: سهمیه در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال امسال در هر یک از شهرستان‌ها براساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها خواهد بود.
باقری با تاکید بر اینکه، موضوع اشتغال در سال‌جاری باید به‌عنوان یکی از محور‌های مهم فعالیت دستگاه‌های اجرایی مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد، خاطرنشان کرد: برای تحقق سهمیه اشتغال در نظر گرفته شده در سالجاری دستگاه‌های اجرایی باید در کنار برنامه ها، یک پیوست اشتغال را تهیه و در دستور کار قرار دهند.
وی، شمار واحد‌های تولیدی، صنفی وصنعتی در استان را بیش از ۱۱۷ هزار واحد اعلام و اضافه کرد: حدود یک میلیون مازندرانی اکنون در راستای ایجاد حفظ اشتغال وکم به جامعه کارگری مشمول و بیمه شده تامین اجتماعی هستند.
باقری، یکی از دغدغه‌های جدی واحد‌های تولیدی درشهرستان آمل تا غرب مازندران را کمبود نیرو‌های کارگری اعلام کرد وگفت: درحال حاضر واحد‌های تولیدی دراین شهرستان‌ها به شدت با کمبود نیروی کارگری مواجه هستند.
وی افزود: پرچم شهرستان آمل در استان مازندران به دلیل دارا بودن شهرک صنعتی همیشه بالاست و زبانزد خاص و عام است و باید نگاهی ویژه به آن شود.

1402/2/12

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :