پیرو بخش رپرتاژ آگهی “ساید بای ساید”از شبکه یک رسانه ملی مورخ 1400/1/24 و پیامدهای انتشار آن از دیگر رسانه های جمعی و فضای مجازی، موارد زیر جهت تنویر افکار عمومی تبیین و تشریح می گردد:
1 – انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به عنوان تنها تشکل ملی و سبقه قریب به چهار دهه نقش آفرینی موثردر صنعت پیشران لوازم خانگی کشور، همواره به طور مستمر بر تقویت تولید ملی، تعمیق ساخت داخل و بومی سازی حداکثری با تکیه بر ظرفیت های بالای داخلی تاکید ورزیده و در راستای صیانت از این مهم، همکاری و تعامل صحیح و سازنده با سایر تولیدکنندگان معتبر کشورهای جهان را توصییه می نماید.
2 – اینجانب با اعتقاد راسخ به صیانت از حقوق مردم و تولید کنندگان داخلی و حفظ تعادل و آرامش در فضای کسب و کار در چارچوب مصالح کلی کشور، رسانه ای شدن موضوعات مختلف فنی و تخصصی قبل از حصول نتایج قطعی کارشناسی توسط مراجع ذیصلاح حاکمیتی را قطعا و یقینا به صلاح صنعت و اقتصاد کشور ندانسته و اساسا اظهارات بنده در برنامه یاد شده بر این موضوع متمرکز بوده که متاسفانه نسخه کامل گفتگوی تخصصی مربوط پخش نگردیده و صرفا نسبت به پخش بخش های منتخب و گزینشی از تریبون رسانه در ابعاد ملی اقدام و موجب سوء برداشت مخاطبان خاص و عام گردیده است.
3_اینجانب با دارا بودن سبغه خدمت گذاری در وزارت صمت و همکاری با فعالان و صنعتگران و تولیدکنندگان معظم ایرانی و در استمرار این مسیر نیز اکنون در کسوت دبیر کلی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران به هیچ وجه معتقد و موافق واردات کالای نهایی مشابه ساخت داخل از هیچ کشوری نبوده و نیستم. لکن طرح موضوع همکاری با تولیدکنندگان جهانی را با تاکید بر توسعه زیر ساخت های صنعت کشور، پیاده سازی استانداردهای روزآمد، ارتقای رقابت پذیری محصولات تولید داخل، ارتقای دانش فنی در بدنه صنعت شامل محصول سازان و قطعه سازان، ایجاد ارزش افزوده حداکثری ناشی از رقابت و تعاملات بین المللی و حضور مستمر و شایسته کمی و کیفی در بازارهای صادراتی به عنوان مولفه های اصلی توسعه صنعت داخلی بوده و سالها خدمت شفاف و صادقانه اینجانب به عنوان سرباز اقتصاد کشور نیز موید و دلیل روشنی بر این اعتماد و تکیه بر توانمندی و ظرفیت های ارزشمند ملی و بومی می باشد.
4_ارتقاء رتبه و محصول جایگاه ارزشمند تحصیل کردگان و نخبگان ایرانی در سکوهای علمی و تحقیقاتی جهانی و دستاوردهای ارزشمند حاصله از حضور سرمایه های انسانی کارآمد در پیشبرد اهداف کلان صنعت و اقتصاد کشور، نافی بهره برداری هوشمندانه و آینده نگرانه از تعامل و همکاری های سازنده با برندهای برتر جهانی و هم افزایی با ظرفیت های ارزشمند بومی و ملی و اتکا به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی نمی باشد.
در پایان عزت و سعادت همه جانبه دست اندرکاران صنعت و اقتصاد میهنمان را از صمیم قلب آرزومندم.
عباس هاشمی 31فروردین1400