معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آمل:مدیران ادارات خدمات رسان حق ندارند آب، برق و گاز واحدهای تولیدی فعال را قطع کنند

تمام چشم ها به آمل به عنوان یک شهر ویژه صنعتی و کشاورزی دوخته شده است
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آمل به جایگاه ارزشمند کشاورزی در فرهنگ دینی اشاره کرد و گفت: کشاورزی در عرصه اقتصاد کشور و معیشت مردم نیز جایگاهی مهم و در جهت خوداتکایی و استقلال کشور نقشی بسیار حیاتی دارد.
حجت الله عصمتی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان آمل، جهاد را توصیفی مناسب از کار جهادکشاورزی دانست و اظهار داشت: سازمان جهادکشاورزی متولی اصلی خوداتکایی در تولید کالاهای اساسی، تامین امنیت غذایی، مدیریت صحیح مصرف آب، اصلاح الگوی کشت، مقابله با سوداگری در توزیع محصولات کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، وی با تاکید بر اینکه محور توسعه مازندران کشاورزی است؛ خاطرنشان کرد: کشاورزی جایگاهی مهم در عرصه اقتصاد کشور، معیشت مردم و خوداتکایی و استقلال کشور دارد.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آمل اظهار داشت: صنعت مازندران در دولت های گذشته به جهت کشاورزی بودن ممنوع شد لذا از کشاورزی و صنعت ضربه خوردیم و باتوجه به اینکه در مازندران صنایع مادر نداریم و بسیار ضعیف است و بعد از دولت احمدی نژاد حرکت هایی درصنعت انجام و محدودیت و ممنوعیت برداشته شد.
عصمتی بر استقرار وزارت جهاد در مازندران تاکید کرد و گفت: در همان زمان روسای کمیسیون کشاورزی مجلس از استانهای کویری بودند که این مهم همیشه مورد اعتراض ما بوده است چرا که وزارت جهاد کشاورزی به جهت سطح زیرکشت و تناژ بیشتر باید در سه استان شمالی کشور خصوصا مازندران مستقر باشد اما برنامه ریزی های غلط بالا در سنوات گذشته پایه گذاری شد و این بخش در دولت سیزدهم در حال اصلاح می باشد.
وی افزود: قبل از ورود دولت سیزدهم، رشد اقتصادی کشور یا استان مازندران منفی صفر بود اما در همین مدت کوتاه این رقم به 1/4 دهم درصد رسیده است و استاندار مازندران نیز برای مازندران رشد 8درصدی را هدفگذاری کردند.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آمل اظهار داشت: قسمت عمده ای که می تواند رشد اقتصادی ایجاد کند و دولت نیز روی آن سرمایه گذاری می کند بخش کشاورزی می باشد.
عصمتی در بخش دیگری از سخنانش با استناد به تاکید استاندار مبنی بر اینکه آمل به تنهایی می تواند 8درصد رشد اقتصادی مازندران را محقق کند اگر تمام ظرفیتها دیده شود.
وی بیان داشت: آمل در بخش کشاورزی به جهت سطح زیر کشت، محصولات باغی، گیاهان دارویی، دامی، آبزی پروری، ماهیان خاویاری دارای ظرفیت های ویژه ای است.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آمل به درآمد هزار میلیارد تومانی سبزی کاران در آمل اشاره کرد و گفت: شهرستان آمل در بخش سبزیکاری 1000 میلیارد تومان درآمدزایی داشته است و برای حصول نتیجه بهتر نیاز به برنامه ریزی اساسی است.
عصمتی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بخش امور آب آمل با بحران مدیریتی مواجه هستیم که این یک چالش است و هرچه زودتر باید تعیین تکلیف شود.
وی افزود: در جلسات شورای کشاورزی شهرستان باید مشکلات کلان شهرستان در بخش کشاورزی مطرح شود و جزعیات را باید با مدیران مربوطه در فضایی دیگر مطرح کنند
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آمل تاکید کرد: باید نقشه جامع راه کشاورزی شهرستان آمل تدوین شود.
عصمتی جایگاه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان را به جهت معاونت سازمان، بسیار بالا دانست و گفت: وی از مدیران جهادی و اخلاق مدار است و تیم قوی و خوبی در این خصوص در شهرستان در حوزه کشاورزی شکل گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه خدمات نباید بر مردم قطع شود؛ تصریح کرد: تولید کننده ها نباید دغدغه داشته باشند و مدیران ادارات خدمات رسان هم حق ندارند آب، برق و گاز واحدهای تولیدی فعال را قطع کنند که در آن صورت اجازه نمی دهیم یک ساعت هم در شهرستان بمانند و در این خصوص با احدی تعارف نداریم.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آمل گفت: مدیرانی که دچار روزمرگی شوند و حمایت نکنند به نوعی خیانت کردند و باید پاسخگو باشند.
عصمتی تاکید کرد: مدیران باید به هنگام بحران کنار کشاورزان و تولیدکنندگان بمانند و بیمه ها و صندوقهای حمایتی بیشتر فعالیت کنند.
وی بیان داشت: بخشداران باید شورای کشاورزی را در بخش های خود فعال کنند که در آن صورت شهر نیز فعال می شود چرا که شهرستان منهای بخش مفهومی ندارد.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آمل بر ضرورت تشکیل اتاق فکر توسعه کشاورزی تاکید کرد و گفت: محدودیت منابع، با توان نامحدود جوانان و متخصصان قابل حل است و باید جوانان و تولیدکنندگان خوش فکر و با ذوق فناور محور را پای کار آورد و مشکلات تولیدکنندگان در تمامی صنوف را احصا و براساس اولویت لیست و تخصصی مورد بررسی قرار دهند.
عصمتی خاطرنشان کرد: مشکلات بخش ها توسط بخشداران و دهیاران باید احصا و پیگیری شود و تنها تنظیم صورتجلسه کافی نیست.
وی بر اهمیت بیمه کشاورزی تاکید کرد و گفت: بیمه های محصولات کشاورزی به عنوان یک چتر ایمن بر سر کشاورزان و تولیدکنندگان است و برازنده شهرستان ویژه آمل با 40 هزار هکتار زمین کشاورزی نیست که بخش اندکی را بیمه کند.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آمل با بیان اینکه آمل گلوگاه ورود به استان مازندران است؛ گفت: آمل به جهت جاده های دسترسی و نزدیکی به پایتخت، گلوگاه ورود به استان مازندران است و تمامی چشم های مازندران به آمل به عنوان یک شهر ویژه صنعتی و کشاورزی دوخته شده لذا باید برنامه ریزی درست داشته باشیم و این باید مورد توجه مدیران قرار بگیرد.
عصمتی اظهار داشت: ادبیات دولت سیزدهم گفتمان خدمت و امید و فساد ستیزی است و برای جلوگیری از فساد اداری، صدور مجوزها باید الکترونیکی و بدون نگاه مدیران باشد که این مهم در شهرستان آمل با تاکید فرماندار در جلسات شورای معاونین پیگیری می شود.
وی پنج شهرک صنعتی آمل از فعال ترین شهرکهای صنعتی کشور می باشند و این در شمال کشور بی نظیر است و 60درصد تولیدکنندگان شهرک تشبندان، 80 درصد چمستان و 20 درصد شهرک صنعتی رجه شهرستان بابل، تولیدکنندگان آملی هستند.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آمل ضمن تشکر از رسانه ها با تاکید بر اینکه خبرنگاران در جامعه امید آفرینی کنند؛ گفت: حضور همه جانبه خبرنگاران در اتفاقات خبری نشان از اهمیت مسوولیت رسانه داری است که خبرنگاران آملی آن را حفظ می‌کنند.
عصمتی رضایت مندی مردم را وابسته به خدمات صحیح رسانه‌ها دانست و گفت: انتخابات سال ۱۴۰۲ مهمترین اتفاق سال است و در تلاش هستیم بستر مناسبی برای این اتفاق حاصل شود و رسانه‌ها نقش مهمی در ارتقای سطح مشارکت و حضور را دارند.

1402/9/30

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :