مدیرکل دیوان محاسبات استان مازندران :۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی مازندران جذب نشده است


مدیرکل دیوان محاسبات استان مازندران با اعلام اینکه ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی جذب نشده است و در دستگاه‌ها رسوب کرده است، گفت: پایان شهریور آخرین مهلت جذب این اعتبارات است. اگر جذب نشود؛ صورت وضعیت های صوری را از سوی دستگاه های اجرایی شاهد خواهیم بود و اعتباراتی که برگشت داده و جذب نشود به معنی انتقال به یک استان دیگر است.
حسن بابایی کشتلی در جلسه شورای اداری استان با عنوان اینکه،‌ شعار دیوان محاسبات شفافیت‌ و انضباط مالی است و نظارت ما با هدف پیشگیری و صیانت از مدیران است، خاطرنشان کرد: هرگز به دنبال مچ‌گیری نیستیم و نمی‌خواهیم جسارت مدیران را در انجام کارها بگیریم، لازم است با کمک مدیران مسائل استان را حل و فصل کنیم.
وی با بیان این نکته که در دیوان محاسبات پرونده‌هایی برای مدیران تشکیل و واخواهی می‌شود که ۸۰ درصد آن جهل به قوانین است، افزود: همکاران ما در دیوان محاسبات استان مازندران از گلوگاه های فساد مطلع هستند و می‌توانیم به مدیران استان کمک کنیم .
مدیرکل دیوان محاسبات مازندران تصریح کرد: بسیاری از مدیران از بند و تبصره های قانونی در تفریغ بودجه بی‌اطلاع هستند و ما مجبور به واخواهی علیه برخی مدیران هستیم.
بابایی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی حتما ابلاغ کار به پیمانکار را براساس تخصیص اعتبارات انجام دهند و پروژه‌های نیمه تمام می‌بایست مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد.
وی افزود: در بیشتر دعاوی حقوقی در مراجع قضایی ۹۰ درصد دستگاه های اجرایی استان محکوم می‌شوند و مجبور به پرداخت خسارت به پیمانکاران خواهند شد.
مدیرکل دیوان محاسبات مازندران با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌هایی که در استان به اتمام رسیده است تعیین تکلیف نشده و صورت وضعیت قطعی صادر نشده است، اظهار کرد: لازم است دستگاه‌های اجرایی نسبت به تعیین تکلیف پروژه‌ها اقدام کنند تا پیمانکاران نتوانند جهت محکومیت دستگاه‌ها در نهادهای قضایی اقدام کنند.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از ایسنا، بابایی با تاکید براینکه ضریب درآمد مازندران باید افزایش پیدا کند و هدفمند شود، گفت: ۸۶ درصد درآمد استان از محل مالیات است و نسبت به وصول درآمد خانه‌های لوکس در استان ورود کردیم که با درآمد کل خانه‌های لوکس کشور برابری دارد.

1403/05/29

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :