مدیرکل تامین اجتماعی مازندران:تامین اجتماعی مازندران ماهانه ۲۱ هزار میلیارد ریال مستمری پرداخت می کند


مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه این استان از حیث تعداد مستمری بگیران بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، ‌ گفت که ماهانه ۲۱ هزار میلیارد ریال این سازمان در مازندران در قالب حقوق به مستمری بگیران پرداخت می کند.
حسن فلاح افزود: نسبت بیمه شده به مستمری بگیران در کشور به ازای هر ۴.۲ نفر بیمه شده یک مستمری بگیر و این رقم در مازندران ۳.۷ درصد بیمه شده به ازای یک مستمری بگیر است.
وی میزان درآمد ماهانه تامین اجتماعی مازندران از محل دریافت حق بیمه ها را ۱۶ هزار میلیارد ریال در ماه اعلام و خاطرنشان کرد: میزان درآمدزایی با میزان صرف هزینه ها بابت پرداخت مستمری به افراد سنخیتی ندارد و ناترازی وجود دارد.
مدیرکل تامین اجتماعی مازندران اظهار داشت: قدمت بالای تامین اجتماعی در مازندران و مهاجرت شاغلان به این استان در ایام بازنشستگی از جمله عوامل تاثیر گذاری است که باعث شده تعداد مستمری بگیران استان بالا باشد.
فلاح با اشاره به اینکه میانگین کشوری بیمه شده این سازمان ۵۵ درصد است، ‌گفت: این رقم در مازندران بیشتر از میانگین کشوری و ۶۳ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۸۰ هزار نفری استان زیر پوشش این نوع بیمه هستند.
وی افزود: از جمعیت سه میلیون و ۲۸۰ هزار نفری مازندران بیش از یک میلیون و ۶۴۴ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند و همچنین تعداد مستمری بگیران استان حدود ۳۹۲ هزار نفر است.
مدیرکل تامین اجتماعی مازندران ادامه داد: از جمعیت بیمه شده تامین اجتماعی مازندران ۷۱۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و حدود ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده اجباری و ۲۸۰ هزار نفر نیز بیمه آنها خویش فرما است.مدیر کل تامین اجتماعی مازندران اظهار کرد: این استان از حیث تعداد بیمه شده و مستمری بگیر مقام نهم در بین ۳۳ اداره کل تامین اجتماعی در استان ها را دارد.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از ایرنا، فلاح با اشاره به اینکه ۹۸ هزار واحد کارفرمایی فعال در استان وجود دارد، ‌گفت: از حیث تعداد واحدهای کارفرمایی مازندران در سطح کشور رتبه سوم را دارد.

1403/05/24

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :