فرماندار شهرستان نور تاکید کرد:با مدیریت صحیح جمع آوری آب ها می توان تنش آبی را مرتفع کرد


فرماندار شهرستان نور در جلسه خیرین آبرسان با اشاره به اینکه در عصر بحران آب به سر می‌بریم، گفت: با توجه به تشدید نشانه های کم آبی، قطعا طی سال های آینده کشور ایران دچار تنش های آبی سنگینی خواهد شد.
بیژن پولادی با بيان اينکه در استان های یزد و اصفهان‌ و پایتخت دچار کمبود آب هستیم افزود: خارج شدن آبیاری زمین های کشاورزی از حالت سنتی به مدرن، اصلاح فرهنگ استفاده از آب و ….از جمله پیوست هایی است که در یک پروسه بلند مدت و میان مدت باید حل شود.
وی با توجه به نبود زیرساخت در استان مازندران خصوصا شهرهای غرب و تخصیصا شهرستان نور گفت: شهرستان نور با توجه به پراکندگی وسعت و جمعیت زیاد و خانه دومی ها و فرسودگی ۶۰ درصدی شبکه های آبرسانی نیازمند توجه ویژه است.
فرماندار شهرستان نور ادامه داد: شهرستان نور، شهرستان کم آبی نیست، اگر آب هایی که از دره نور و بارش هایی که در ایام سال وارد دریا می شود به صورت تخصصی جمع آوری و مدیریت شود، با برنامه ریزی دقیق و صحیح تا حد زیادی می توان تنش آبی را مرتفع کرد.
پولادی یادآور شد: در اسفند سال ۱۴۰۱ تفاهم نامه ای با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بسته شد که در تعهدات مدیرعامل آبفا مازندران این بود که از منابع ۴ هزار میلیاردی، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی نور را در برنامه قرار دهد و سوال اینجاست که در ادامه چه اتفاقی رخ داد که این امر مهم انجام نشد؟
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، وی افزود: متأسفانه اکنون تامین هزینه ۱۰۰ میلیاردی در سطح شهرستان نور بسیار سنگین است چرا که اعتبار کمیته برنامه ریزی شهرستان در طول یکسال به ۶۰ میلیارد نمی رسد.

1403/03/22

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :