شهردار آمل خبر داد:عملیات احداث پارکینگ طبقاتی در آمل آغاز می شود


شهردار آمل رسانه را چشم بیدار مردم دانست و گفت: شفاف سازی پروژه های شهری آمل حق مردم آمل است و من هم به عنوان یک دستگاه اجرایی مکلفم که به دغدغه رسانه توجه کنم.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، علی داوودی در آخرین نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان آمل با تاکید بر اینکه من رسانه ای نیستم ولی به رسانه اعتقاد دارم؛ تصریح کرد: مورد توجه ترین دستگاه اجرایی رسانه است و طبعا وقتی اتفاقی می افتد حجم نظرات کم و زیاد می شود و خبرنگاران مکلف می شوند که بیشتر و بهتر کار کنند و پاسخگوی به حق مردم باشند حتی اگر فرای توانایی های این شهر و شهرداری باشد.
وی درخصوص برگزاری جشن یکصدمین سال تاسیس شهرداری آمل، اظهار داشت: قرار بر این بود این جشن به صورت ملی و با حضور مسئولین کشوری، استانی، شهرستانی و هنرمندان برگزار شود که متاسفانه به دلیل عدم وجود امکانات مالی و بودجه لازم و کمبود وقت مختصر و در قالب ثبت تمبر یکصدمین سال فعالیت شهرداری آمل برگزار شد.
شهردار آمل به پروژه هسته مرکزی اشاره کرد و گفت: پروژه هسته مرکزی شهر کار شاخصی برای شهرداری آمل است که از ادوار گذشته تا امروز برای آن تلاش زیادی صورت گرفته و یک کار ماندگاری است.
داوودی افزود: هر کار بزرگی مختصات خودش را دارد و ممکن است یکسری معایب هم داشته باشد که منکرش نمی شویم.
وی با رد شایعات در خصوص فروش یا واگذاری پروژه گفت: نه فروشی اتفاق افتاده و نه نکته مبهمی در این طرح وجود دارد و قرار نیست پاساژی هم درست شود بلکه حدود 30 غرفه از دو طرف دیوارهای ضلع شرقی و غربی تماما رو به فضای حیات شهرداری احداث خواهد شد و تغییراتی اساسی از جلوی مدرسه امام تا به پل معلق و بین ۲ پل و درنهایت سمت سینما بهمن پیاده رو سازی به سبک زیبای سنتی ترکیبی از سنگ فرش و فضای سبز بصورت تفرجگاه اجراء می شود و عملا حیات شهرداری نیز با این طرح در معرض عموم قرار می گیرد.
شهردار آمل از اجرای پروژه هسته مرکزی در آمل تا 18 ماه بعد خبر داد و گفت: اشل زیباسازی هسته مرکزی آمل تا 18 ماه بعد به پایان خواهد رسید و در این خصوص آمل اولین شهر مجری هسته مرکزی در مازندران می باشد که در نوع خود خود ماندگار است.
داودی در ادامه بیان داشت: اسفند امسال بیش از 90 پرونده در کمیسیون ماده 5 رسیدگی شد و خوشبختانه 80 درصد آن مورد موافقت قرار گرفت.
وی اجرای طرح جامع تفصیلی را منوط به اقداماتی دانست و گفت: طرح جامع ما تا مصوبه شورای برنامه ریزی استان را گرفته اما به شورای عالی هنوز نرفت و باید ترجمه آن اتفاق بیفتد که موضوعاتی مانند اضافه شدن روستاها به شهر خصوصا روستای شاد محل که جزء بخش دشت سر هست، مشکلاتی اعم از خارج بافت بودن بخش مرکزی شهرآمل مطرح است که نمی توان این اقدام را اجرایی کرد.
شهردار آمل به مهم ترین برنامه های شاخص شهری آمل اشاره کرد و گفت: ۳ پروژه زیباسازی و المان میدان هزارسنگر و ورودی هراز به شهر و هسته مرکزی آمل شاخص ترین برنامه شهری آمل می باشد که تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسد که پروژه های بعدی چون در فاز مطالعاتی است نمی توان درحال حاضر چیزی عنوان کرد.
داوودی در خصوص مناسب سازی ناوگان حمل و نقل شهری ویژه اظهار امیدواری کرد: در حوزه حمل و نقل شهری قرار بر این بود تا موضوع استانی دیده شود که عملا ابتر ماند اما آمادگی داریم به سمت هزینه ای برویم و بتوانیم دو تا از وسایل حمل و نقل عمومی را به صورت پایلوت انجام بدهیم و انشاالله در سال آینده این اتفاق خواهد افتاد.
وی همچنین از احداث پارکینگ طبقاتی در آفتاب ۱ با هدف ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های امسال مدیریت شهری، افزایش ظرفیت پارکینگ در سطح منطقه است.
شهردار آمل با اشاره به ضرورت احداث و ساماندهی پارکینگ‌ طبقاتی برای کاهش گره ترافیکی شهر گفت: افزایش ظرفیت پارکینگ به دلیل حجم بالای تراکم و تردد در سطح محدوده از اهداف امسال شهرداری آمل است.
داوودی در پایان بیان داشت: طرح پارکینگ طبقاتی شهرداری در آفتاب ۱ با مدل سرمایه گذاری که مجوز آن هم گرفته شد به اجراء می رسد.

1402/12/28

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :