مدیر جهاد کشاورزی آمل:علوفه کاری ۱۰ هزار هکتار از زمینهای آمل


۱۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان آمل علوفه کشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی آمل با اشاره به وجود ۴۴ هزار راس دام سنگین و ۳۱۷ هزار راس دام سبک  در این شهرستان گفت: به منظور تامین علوفه مورد نیاز دامداری‌ها در ۱۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان علوفه کشت شد.
مهرداد فولاد با بیان اینکه تامین علوفه مورد نیاز دامداری‌ها نقش اساسی در هزینه تمام شده تولیدات دامی دارد ، افزود: در همین راستا، کشت علوفه در زمین‌های شالیزاری بعد از برداشت برنج، علاوه بر افزایش حاصلخیزی خاک به عنوان یکی از عوامل موثر اقتصادی مورد توجه است.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز، وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۰ هزار هکتار اراضی این شهرستان زیر کشت ارقام مختلف علوفه از جمله شبدر، یونجه، ذرت، تریتیکاله و جو قصیل رفت  که پیش‌بینی می‌شود؛ از این سطح ۲۰۰ هزار تن علوفه برداشت شود.
 مدیر جهاد کشاورزی آمل با تاکید بر اینکه کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و ستاد مدیریت با سرکشی مستمر به این مزارع، آموزش‌های لازم در زمینه بهزراعی محصول را به کشاورزان ارائه می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان علوفه مورد نیاز صنعت دام، هزار تن کود اوره، ۲۰۰ تن کود فسفات و ۲۰۰ تن کود پتاس مورد نیاز از مبادی مربوط تامین و در حال توزیع است

1402/9/13

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :