مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران:سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن باغات مازندران خبر داد


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن باغات مازندران خبر داد و گفت:‌ هر نوع ارائه خدمات به باغداران در ازای شناسنامه‌دار کردن باغات انجام می‌شود.
حسن رزاقی با تاکید بر اینکه 12 هزار و 382 هکتار از باغات استان شناسنامه‌دار شده است، اظهار داشت: یکی از اقدامات اساسی شناسنامه‌دار کردن باغات استان است و با توجه به اینکه مازندران 158 هزار هکتار باغ دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون شناسنامه‌دار کردن 12 هزار و 382 هکتار از باغات استان انجام شده است،  افزود: طرح شناسنامه دار کردن باغات استان باید با سرعت انجام شود که این اقدام در افزایش صادرات محصول به خارج از کشور نقش مهمی دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه هر نوع ارائه خدمات به باغداران در ازای شناسنامه‌دار کردن باغات انجام می‌شود، تصریح کرد: توزیع نهاده‌های باغی از جمله کود یارانه‌ای هم با شناسنامه‌دار شدن باغات انجام می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری صبح آمل نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم،رزاقی از ارائه کد سلامت محصولات کشاورزی (QR) در تمام فرایند‌های تولید خبر داد و گفت: این کد از زمان تولید و محل تولید همچنین مصرف انواع کود و سموم اطلاعاتی را خواهد داشت.
رزاقی افزود: فرآیند‌های کشاورزی با نصب این کد بر روی محصولات سبب حذف دلالان و زمینه‌سازی برای صادرات محصول خواهد شد.
این مسئول شناسنامه‌دار کردن باغات را  اقدامی در جهت حمایت از کشاورزان و باغداران دانست و اظهار کرد: تمام مراحل ثبت و صدور شناسنامه در سامانه بهره‌برداران نظام صنفی کشاورزی«سَبَک» انجام می‌شود که با کد دسترسی طراحی شده و امکان پایش مبادی تولید و استانداردسازی محصولات برای صادرات و تنظیم بازار داخلی انجام می‌شود.
رزاقی دریافتی‌های متفاوت و بالا بودن هزینه صدور شناسنامه و خرده مالکی و پایین بودن قیمت محصول را از مشکلات طرح شناسنامه‌دار کردن باغات دانست و گفت: دسترسی نداشتن به سامانه‌های ثبت شناسنامه‌دار کردن باغات  از مشکلات دیگر شناسنامه‌دار کردن باغات است.

1402/9/13

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :