اگر به فکر نباشیم آمل از نفس خواهد افتاد

معضل ترافیکی آمل فقط به میدان هزار سنگر و تصمیم های عجیب و غریب و نادرست مسئولین منتهی نمی شود به قول شاعر خانه از پای بست ویران است، همزمان با توسعه ساخت و سازها و افزایش جمعیت در شهر آمل برای هیچ امور زیر ساختی آن برنامه ریزی نکردیم. آب، برق، فاضلاب و زباله، مخابرات و راه ها و کوچه ها و پارکینگ ها از زیر ساخت های اساسی هر توسعه ای می باشد از وضعیت اسفناک مجوزهای شهرداری در ساخت و سازها که هر تخلفی فقط با جریمه در شهرداری آمل حل می شود بگذریم باید به فکر تامین نیازهای اساسی باشیم قبلا به آن فکر نکردیم و ایراد را به قبلی ها می گیریم اما در حال حاضر چه کردیم که بعدی ها به شما ایراد نگیرند.
خیابان های اصلی شهر آمل برای بیش از 50 سال پیش ساخته شده است، 50 سال جمعیت 20 هزار نفری را به 400 هزار نفر در آمل رسانده است اما خیابان ها همان هستند که بودند چند معبر و گذر و کمربندی باز کرده ایم که همه پروژه ها اما و اگرهای فراوانی دارند. گذرها و کمربندی ها گویی باز شده اند که توسعه در آن مناطق بیشتر شود که البته توسعه جیب بسیاری از رانت خوارها همچنان در آن دیده می شود. اما فقط مدیران، گذران کرده اند هر کوچه و خیابان تبدیل به واحدهای مسکونی پر تعداد و مجتمع های تجاری در سطح شهر شده است.
تا همین چند سال پیش باغ پیرزاد و باغ فیروزی در خیابان هراز فضای نفس کشیدن منطقه بود حال با ساخت مجتمع های تجاری و اداری تبدیل به شلوغ ترین مکان شهر شده است.
بلوار هراز همان بلوار سابق 50 سال پیش اما رفت و آمدها صدها برابر 50 سال پیش شده است.
ترافیک های کور و بسیار سنگین در آمل به معضل تبدیل شده است اگر از نظر کارشناسان فن در توسعه زیرساخت ها استفاده نشود و فکر جدی نشود به زودی آمل را جزء شهرهایی خواهیم دید که از لحاظ ترافیکی قفل شده و خدمات رسانی به مردم با دشواری هایی همراه خواهد بود که از حداقل های حق مردم مثل آب و برق نیز محروم خواهند شد.
ای کاش غرش رزمندگان و هیات های مربوطه در گرفتن حق آمل در مسائل سیاسی و انتصابی و حفظ شهر برای صیانت از حقوق عامه مردم و مسائل توسعه ای و اقتصادی نیز شنیده شود تا آملی زیبا در خور نام و سابقه آن داشته باشیم.
هر لحظه درنگ موجب خسارت به شهرمان است این یک اخطار جدی است آمل به زودی دیگر نمی تواند به عنوان شهر محسوب گردد از وضعیت تکراری زباله و معادن مخرب و دودهای نامشخصی در شهر و آلودگی آب های زیرزمینی و ریزگردهای ناخواسته گرفته تا سیستم آبرسانی فرسوده و کم ظرفیت با سیستم برق رسانی با همین وضعیت مشابه و خیابان ها و معابر و در پارکینگ های مورد نیاز و کمبود فضای سبز همه و همه اگر درست نشود آمل ما دیگر زیبا نخواهد بود و از نفس خواهد افتاد.

1402/7/12

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :