مازندران به‌ سوی پیری می رود!


مدیرکل ثبت احوال مازندران از کاهش ۳۴ درصدی ولادت‌ها طی ۱۰ سال گذشته در استان خبر داد.
مجتبی فاطمی با بیان اینکه ۴۳ هزار و ۹۸۳ واقعه ولادت سال ۱۳۹۱ در استان به وقوع پیوست، گفت: ولادت‌های استان ۱۰ سال بعد آن ۲۸ هزار و ۵۵۲ واقعه ولادت بوده که کاهش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.
وی افزود: ۳۰ هزار و ۲۰۳ واقعه ولادت هم در سال ۱۴۰۰ در استان به وقوع پیوست اما در سال ۱۴۰۱ ولادت‌های استان ۲۸ هزار و ۵۵۲ واقعه بوده که این آمار ۵.۵ درصد کاهش داشت.
مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: ۲ هزار و ۱۲۷ واقعه ولادت در فروردین ۱۴۰۱ در استان به وقوع پیوست اما در فروردین ۱۴۰۲، ۲ هزار و ۹۴ ولادت را دراستان شاهد بودیم که ۱.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
فاطمی افزود: ۹۱ درصد ولادت‌های استان در سال ۱۴۰۱ مربوط به فرزندان اول و دوم بوده و تنها ۹ درصد ولادت‌ها مربوط به فرزندان بعدی بودند که نشان دهنده تمایل کم خانواده‌ها به فرزندان سوم به بعد بوده است.
بررسی آمار‌های ثبت احوال مازندران نشان می‌دهد میزان تولد از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۴۰۰ در این استان ۳۵ درصد و میزان باروری نیز در این دوره زمانی از ۱.۵ به ۱.۲ کاهش یافته است
به گزارش صبح آمل نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان بیش از ۴۰۲ هزار نفر از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مازندران را سالمندان تشکیل می دهند و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران پیشتر گفته بود در صورت تداوم کاهش تولدها و افزایش جمعیت سالمندان تا ۴۰سال آینده علاوه بر اینکه جمعیت استان نصف می شود سن حدود ۴۰ درصد مازندران بالای ۶۰ خواهد بود.

1402/2/31

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :