برگزاری جشنواره‌های بومی محلی موجب آشنایی نسل جدید با فرهنگ غنی آبا و اجدادی می‌شود

فرماندار شهرستان محمودآباد:
برگزاری جشنواره‌های بومی محلی موجب آشنایی نسل جدید با فرهنگ غنی آبا و اجدادی می‌شود
نشست خبری اولین جشنواره بومی و محلی نوجوان مازنی با حضور روح الله علیزاده فرماندار شهرستان محمودآباد، حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، محمد محمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد، میثم گرجی مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد محتاطی نماینده خانه مطبوعات در محمودآباد و خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان محمودآباد برگزار شد.
فرماندار شهرستان محمودآباد در این نشست خبری گفت: خبرنگاران زبان و لسان مردم و انقلاب هستند و باید از این ظرفیتها به درستی استفاده شود.
به گزارش صبح آمل، دکتر روح الله علیزاده
در این نشست خبری که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اموزش و پرورش مازندران برگزار می شود؛ اظهار داشت: از دو سال گذشته تا کنون شاهد افزایش برنامه های فرهنگی در شهرستان محمودآباد به نسبت سایر شهرهای استان هستیم که این مهم قطعا زمینه ساز توسعه فرهنگی و هنری و افزایش سرانه فرهنگی است.
وی با بیان اینکه امروزه کشور با هجمه‌های سنگین فرهنگی از سوی دشمنان اسلام و انقلاب مواجه است گفت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی مناسب قطعاً می‌تواند راهکار مقابله با این هجمه‌ها باشد.
فرماندار شهرستان محمودآباد با تاکید برلزوم توجه هرچه بیشتر به آیین‌ها و مراسمات بومی و محلی، تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌هایی که برگرفته از مراسمات کهن و قدیمی است موجب غنای ادبیات شفاهی و آشنایی نسل جدید با فرهنگ غنی آبا و اجدادی می‌شود.
علیزاده افزود: حدود ۱۵ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در شهرستان محمودآباد مشغول تحصیل هستند که در این جشنواره حدود ۵۰ هزار نفر درگیر مساله فرهنگی خواهند شد و صرفا دانش اموزان و نوجوانان جامعه هدف برگزاری این جشنواره نیستند و خانواده ها نیز در اجرای این برنامه بومی و محلی مشارکت خواهند داشت.
وی با تاکید بر اینکه نیاز به بازنگری کتاب درسی است؛ خاطرنشان کرد: کتابهای درسی فرزندان ما نیاز به بازنگری است و باید یک بسته فرهنگی تعریف شود.
علیزاده گفت: متاسفانه محتوای بعضی از کتابهای درسی سنخیت فکری و ذهنی با زندگی آنها را ندارد و این عدم تجانس یکسری تضادهایی را ایجاد کرده که نیاز به بازنگری محتوای کتابهای درسی است و این دغدغه مقام معظم رهبری نیز می باشد.
وی افزود: اگر بتوانیم جوانان را با واقعیتها و تاریخ غنی کشور آشنا کنیم قطعا می شود قدمهای بزرگی در راستای صیانت فرهنگ و تاریخ و اشاعه آن برداریم که قطعا ارامشی پیدا خواهند
کرد تا ارتباط با زندگی در حوزه فرهنگی را بیشتر و فاصله ها را کمتر کنند.
فرماندار شهرستان محموداباد در پایان با بیان اینکه نوجوانان حافظان این انقلاب هستند؛ گفت: وظیفه تمامی نهادهای فرهنگی این است که کودکان و نوجوانان را هرچه بیشتر با این انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌های واقعی امام(ره) و شهدا آشنا کنند چرا که در آینده، نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست حافظان انقلاب که همین کودکان هستند سپرده خواهد شد.

۱۴۰۱/۱۲/۱۱

اشتراک گذاری این مطلب در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ادامه بخوانید ....

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری این مطلب در :